Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 11 juni 2013, 08:44
I maj annonserade digitalbyrån North Kingdom att man fått uppdraget att Carlsberg med lanseringen av musikevenemanget Where's The Party. I uppdraget hjälpte man bland annat Axwell att lansera singeln "Centre of the universe". Efter släppet i går dröjde det bara några timmar innan låten seglade upp till en förstaplats på Itunes.
Den tidigare Swedish House Mafia-medlemmen Axwell spelar i sommar på Carlsbergs evenemang "Where's The Party". Inför evenemanget inledde öljätten ett samarbete med svenska North Kingdom. Här ingår bland annat att hjälpa till med kampanjen för evenemanget.
Första steget i den fyra månader långa integrerade kampanjen var den interaktiva kampanjsajten. I andra hand stöttade North Kingdom upp Axwells släpp av singeln "Center of the universe" i går.
– Axwell är en stark källa av energi. Han för samman människor i ett lyckorus. Det är det vi vill berätta genom att låta Axwells fans följa rytmen, sade Daniel Ilic cd på North Kingdom i samband med att kampanjen gick upp.
Inom loppet av några timmar nådde "Centre of the universe" en förstaplats på Itunes.
Låten kommer att spelas i Carlsbergs reklamfilmer för evenemanget som går upp på 18 marknader och sprids med hashtagen #followthebeat.
Den interaktiva filmed är regisserad av Max Vitali från Callboy.