Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

B&B TOOLS väljer Locomotiv

Publicerad: 11 december 2012, 13:40

Koncernen B&B TOOLS väljer Locomotiv för sitt största varumärke - TOOLS. Ett nytt koncept körs igång i början av nästa år. Norge och Finland blir först ut.


TOOLS har cirka 100 butiker Sverige och ytterligare 100 butiker i Norge och Finland.

Locomotiv och TOOLS inleder nu ett samarbete och går ut med ett nytt kommunikationskoncept i början av nästa år:
–  Locomotiv bevisade sig redan vid släppet av konceptet och de kreativa  idéerna. Och de har fortsatt att leverera. De har alla de egenskaper vi  sökte hos en byrå för TOOLS-varumärket: kreativitet, strategiskt tänk  och erfarenheten kring retail, säger Christopher Toll, head of marketing  and communication för B&B TOOLS i en kommentar.

TOOLS ingår I den börsnoterade koncernen B&B TOOLS, som omsätter drygt åtta miljarder kronor och har 2 900 anställda.

Uppdragsgivare: Christopher Toll, Head of Marketing and Communication, B&B TOOLS

Arbetsgrupp Locomotiv:
Cecilia Steenberg Forsberg, projektledare
Lars Lengquist, art director
Frida Omsén, copywriter
Line Eriksson, produktionsledare
Anna Boman, originalare
Kristian Packalén, junior AD
Dan Lindgren, planner
Jens Soneryd, strateg

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.