Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

B-Reel bakom sju guldäggsnomineringar

Publicerad: 23 april 2013, 07:22

Lars Bjurman på B-Reel.

Foto: Resumé.

På tordags är det dags för Guldäggsgalan. Reklambyråerna står i fokus – men glöm inte att produktionsbolagen spelar en viktig roll. Bakom sju av nomineringarna finns B-Reel.


Ämnen i artikeln:

B-reelGuldägget 2013

Det mycket framgångsrika svenska produktionsbolaget B-Reel – med kontor i Stockholm,  London, Berlin, New York och Los Angeles – vann i fjol Guldägg med Ariel Fashion Shoot.

I år ligger B-Reel bakom sju guldäggsnomineringar för sex olika projekt med fem svenska byråer. Tre av totalt sju nomineringar finns inom kategorin Integrerat.

–      Vi är så klart överlyckliga för alla sju nomineringarna, men att så många är i kategorin integrerat känns extra kul.  Där har B-Reel Digital och B-Reel Commercials jobbat tätt ihop. Guldäggsnomineringarna är ett kvitto på att det integrerade tänket verkligen fungerar, säger Lars Bjurman, Creative Director, på B-Reel.

B-Reel, vars främsta konkurrenter på hemmaplan är Acne och North Kingdom, får i allmänhet större genomslag internationellt än i Sverige. Bolagets största pris är Cannes Grand Prix för Wilderness Downtown.

Hur mycket betyder det för er att vinna Guldägg?
– Det är jättekul så klart, det är viktigt för oss – en humörhöjare.

Året som gått sedan sist har präglats av att kunder och byråer har försökt att hitta nya former digitalt.

–      Det har varit lite spretigt, säger Lars Bjurman som själv sitter i Hantverksjuryn i år.

Lars Bjurman hoppas mycket på B-Reels och DDB:s kampanj "Vem bryr sig?" för Försvarsmakten.

– Det är en fin, enkel och tydlig idé som var väldigt rolig att genomföra.

B-Reels nomineringar

Digitalt

- Lowe Brindfors – ”Mobbningssimulatorn” för Friends

Integrerat

- Le Bureau – ”För det vidare” för Skolverket
- McCann Stockholm – ”Pizzamodellen” för Lantmännen  
- DDB Stockholm – ”Vem bryr sig?” för Försvarsmakten

Event

- DDB Stockholm – ”Bug Run” för Volkswagen Sverige  
- DDB Stockholm – ”Vem bryr sig?” för Försvarsmakten

Film

Forsman & Bodenfors – ”Att ha en vän” för IQ

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

B-reelGuldägget 2013

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.