Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

B Reel släpper global lanseringsfilm för Black Mirror

Publicerad: 29 December 2017, 13:24

Foto: Netflix

Svenska reklambyrån B Reel fick prestigeuppdraget att göra globala lanseringsfilmen för den fjärde säsongen av Netflixserien Black Mirror som släpps idag.


Ämnen i artikeln:

B-ReelReklam

På bara fem timmar har filmen samlat in tusentals kommentarer och reaktioner på sociala medier. På Facebook har den i skrivande stund 28 000 reaktioner, 2 400 kommentarer och 7 000 delningar. På Twitter är siffrorna 10 970 retwees och 17 794 gilla-markeringar.

Netflix-serien Black Mirror är en av de senaste årens mest omtalade och har blivit något av en referenspunkt i sociala medier. Serien bygger på dystopiska framtidsscenarion med digitaliseringen av samhället i centrum. Black Mirror har hyllats för sitt sätt att genom populärkultur problematisera många av de teknologiska landvinningar som görs idag.

Den senaste säsongen har hyllats av kulturskribenter på tidningar som The Guardian och The Atlantic.

Produktionsbolag: Bacon Stockholm
Regissör: Jakob Marky
Klippare: Ben Canny
Producent: Carina Pettersson
Executive Producer: Richard Björlin
Kreatörer: Johan Dahlqvist, Ida Colliander, Lars Bjurman, Marcelo Melo
Byråproducenter: Karl Wettre, Rebekah Cabré

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

B-ReelReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.