Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 5 Juni 2013, 08:53
På tisdagen presenterades 25 bidrag i Cannes Lions nya kategori ”Innovation”. Bland bidragen återfanns Googles ”Chrome Web Lab” som gjordes i samarbete med London Science Museum. B-Reel ligger bakom produktionen.
Chrome Web Lab är ett samarbete mellan London Science Museum och Google. Utställningen består av fem så kallade Chrome Experiments som ska skapa kopplingar mellan upplevelser på nätet och i museet. Ett exempel är experimentet "Universal Orchestra" där användaren kan skapa musik tillsammans med både nätbesökare och museibesökare.
– B-Reel jobbar dagligen med att pusha gränsen för vad en digital upplevelse kan vara. Det här var ett drömprojekt som hade alla förutsättningar för det. Idén med Chrome Web Lab var att skapa en hybrid mellan digital och fysisk utställning, säger Petter Westlund, grundare och CCO på B-Reel.
B-Reel jobbade på uppdrag av Google Creative Lab och Tellart med ansvar för att skapa den digitala upplevelsen och kopplingarna till de fysiska installationerna samt med övergripande design och paketering av projektet.