Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

B-Reel tar Google till Cannes

Publicerad: 5 Juni 2013, 08:53

På tisdagen presenterades 25 bidrag i Cannes Lions nya kategori ”Innovation”. Bland bidragen återfanns Googles ”Chrome Web Lab” som gjordes i samarbete med London Science Museum. B-Reel ligger bakom produktionen.


Ämnen i artikeln:

B-ReelCannes Lions 2013Cannes LionsGoogle

Chrome Web Lab är ett samarbete mellan London Science Museum och Google.  Utställningen består av fem så kallade Chrome Experiments som ska skapa kopplingar mellan upplevelser på nätet och i museet. Ett exempel är experimentet "Universal Orchestra" där användaren kan skapa musik tillsammans med både nätbesökare och museibesökare.

– B-Reel jobbar dagligen med att pusha gränsen för vad en digital upplevelse kan vara. Det här var ett drömprojekt som hade alla förutsättningar för det. Idén med Chrome Web Lab var att skapa en hybrid mellan digital och fysisk utställning, säger Petter Westlund, grundare och CCO på B-Reel.

B-Reel jobbade på uppdrag av Google Creative Lab och Tellart med ansvar för att skapa den digitala upplevelsen och kopplingarna till de fysiska installationerna samt med övergripande design och paketering av projektet.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.