Reklam
”Babben Bajsmumsaren” når fler konsumenter än ”Vi har allt för din hund”
Publicerad: 26 april 2023, 13:15
Gurra Gasfabriken når fler konsumenter än "Vi har allt för din hund".
Foto: pressbild
IW Edition har tagit fram en ny kampanj för Arken Zoo som är en uppföljning på förra årets kampanj. Den här gången presenteras nya karaktärer.
Kampanjen ”Vad blir det i skålen” är en uppföljning på förra årets kampanj, då man lyfte olika karaktärer som ”Rymmarn”, ”Toffeltuggaren” och ”Soffdemonen” för att förmedla att Arken Zoo har 30 års erfarenhet av olika slags husdjursdraman, och ett brett utbud av tjänster för att hjälpa till.
– Greppet med de humoristiska epiteten har varit enormt uppskattade hos husdjursägare, och dessutom ett kul sätt att kunna lyfta en stor bredd av olika produkter och tjänster. Så givetvis ville vi fortsätta med dem ett tag till. Men i år ville vi särskilt rikta uppmärksamhet mot att Arken Zoo är experter på foder, därför har vi kreativt flörtat med matprogram som ”MasterChef” och ”Kockarnas kamp”, säger Johanna Reis, Creative Director på IW Edition i ett pressmeddelande. .
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Kampanjen går upp på TVC, SoMe och utomhus i Sverige, Norge och Finland och är Arken Zoo’s stora reklamsatsning i år.
– En bra och väl sammansatt kost är precis lika viktig för ditt husdjur som för dig. Med den här kampanjen vill vi återigen påminna om att djur, precis som människor är egna individer med olika behov. Dessutom är det bara att kunna konstatera att en rubrik som ”Babben Bajsmumsaren” presterar otroligt mycket bättre på alla parametrar i våra konsumenttester än vad motsvarande ”Vi har allt för din hund” gör, säger Sarah Frelin Ekvall marknadschef på Arken Zoo Sverige.
FLX är produktionsbolag, filmerna regisserades av Bill Schumacher.