Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Backstreet Boys kampanjar med NetOnNet

Publicerad: 22 Maj 2014, 07:31

Backstreet Boys version "Lager than life".

Foto: Skärmklipp från Youtube.

Hemelektronikföretaget NetOnNet har tagit hjälp av pojkbandet Backstreet Boys i en ny reklamfilm som utspelar sig på ett lager.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerNetonnetGarbergs

I går kväll släpptes musikvideon där bandmedlemmarna Brian, Nick, AJ, Howie och Kevin gör en ny version av "Larger than life", den klassiska hitlåt som släpptes under bandets glansdagar.  

Men i den här versionen har ordet "larger" fyndigt nog bytts ut till "lager".  

NetOnNets vd Harald Ennen medverkar i videon.

– "Lager than life" hyllar våra kunder som upptäckt det smartaste och enklaste sättet att handla hemelektronik – direkt från lagerhyllan, säger Harald Ennen, vd på NetOnNet, i en kommentar.  

Förutom bandet och vd:n medverkar dansande lagerarbetare, lådrobotar och gaffeltruckar.

I ett pressmeddelande hälsar Backstreet Boys:

– It gave us a good laugh.  

Videon är regisserad av Andreas Nilsson, som tidigare har gjort musikvideor till artister som bland annat David Guetta, Kanye West och Robbie Williams. Koreografin till musikvideon är utvecklad av Fredrik "Benke" Rydman, från dansgruppen Bounce.

Idén är framtagen och producerad av NetOnNets reklambyrå Garbergs.

Arbetsgrupp Garbergs
Projektledare: Pernilla Berg
Produktionsledare: Anna Ohlsson
AD: Mattias Dahlqvist
Copy: Hampus Mattsson, Johan van der Schoot
Formgivare: Roger Blomqvist
Creative Director: Petter Ödeen
Byråproducent: Annika Witkowska (Colony)
Ateljeassitent: Natalie Kocsis och William Löthman

Samarbetspartners
Produktionsbolag: Bacon
Regissör: Andreas Nilsson
Producent: Ylva Axell
Post: Chimneygroup

PR-Byrå: Rippler. Katrin Ludvigsson och Johanna Näsholm
Mediabyrå: MEC, Niklas Andreason och Carl Jernberg

Se videon här:

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.