Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Baettig byter Garbergs mot B-Reel

Publicerad: 10 december 2012, 09:55

Johan Baettig lämnar Garbergs för B-Reel

Johan Baettig gick in som digital creative director på Garbergs i början av året. Han har nu börjat som cd för B-Reel. Han vill dock inte slå på stora trumman precis: ”B-Reel lyfter som policy inte individer utan företaget i mediala sammanhang”, skriver Johan Baettig.


Ämnen i artikeln:

B-ReelJohan Baettig

Johan Baettig lämnade Åkestam Holst för Mother i London 2008.

Han  gick sedan över till BBH och ersatte Johan Tesch våren 2010.

Han  flyttade tillbaka till Sverige för ett år sedan och började då på Naked.  

Johan Baettig blev därefter rekryterad till Garbergs som digital creative  director i början av året.

Så här sade han till Resume.se vid den  tidpunkten:
”Naked är en fantastisk byrå med ett sjuhelsikes driv,  men att gå från BBH i London, som hade 350 personer, till Nakeds, då 18  personer, var så här i efterhand en för stor omställning. Vi har skiljts  åt som vänner”.

Resume.se kan nu berätta att han går in i rollen som cd för B-Reel.

Johan Baettig bekräftar att så är fallet, men vill inte kommentera sitt beslut att byta jobb.

Så här skriver han:
”B-Reel  lyfter som policy inte individer utan företaget i mediala sammanhang  och det vill vi (sic) detta läge förhålla oss till.”

Han uppger att han i samråd med B-Reels vd, Jonas Hedegard, har kommit fram till denna slutsats:
”Hoppas detta går att respektera.”

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

B-ReelJohan Baettig

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.