Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Bagageband den nya reklamkanalen

Publicerad: 22 augusti 2013, 06:47

Att stå och vänta på sitt bagage är oftast något av det tråkigaste man kan göra på sin resa. Därför har japanerna gjort bagagebandet till en reklamkanal.


När man har tråkigt är man mottaglig för reklam. Det är en gammal sanning som japanerna har tagit fasta på. För när har man det mer tråkigt än när man väntar på att bagaget ska komma på bagagebandet?

På japanska flygplatser har man därför börjat med olika former av reklam på bagagebandet i form av tre-dimensionella figurer.

Det kan vara reklam för allt från seriefigurer till lokala restaruranger eller regionala specialiteter.

Läs mer på Rocket News 24.

Tack till Tjock.se för tipset.

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.