Reklam
Bahamas-jämförelse ska få fler att flytta till Tjörn
Publicerad: 5 maj 2015, 08:24
Sturm & Drang ställer Tjörn mot Bahamas i den nya kampanjen för kommunen.
I en ny kampanj signerad Sturm & Drang vill Tjörns kommun få fler unga vuxna att flytta till ön. Budskapet i marknadsföringen är att Tjörn är bättre än Bahamas.
Ämnen i artikeln:
Sturm & Drang"Nu är det bevisat! Tjörn är bättre än Bahamas". Det är slogan för den västsvenska kommunen Tjörns nya kampanj. I kampanjens bilder visas likheten mellan öarna och via ett kunskapstest visas olikheterna som resulterar i slutsatsen att Tjörn är bättre.
I kunskapstestet ges målgruppen de bästa argumenten för att flytta till Tjörn; att kommunens skolor rankas högt, att samhället är tryggt, att kvalitet på service är hög, närheten till havet och tillgången av kulturaktiviteter.
Kampanjen som är framtagen av Sturm & Drang inleds under vecka 19 med en stortavla på Centralstationen i Göteborg och den elektroniska tavlan vid Ullevi. Kampanjen marknadsförs även i kommunens digitala kanaler. I sommar kommer kampanjen att synas på flera platser både i Göteborg och i Tjörn.
Liksom under förra årets kampanj riktar man sig till unga vuxna i Göteborg i åldrarna 25-35 år
̶– Tjörn är en välfungerande fullservicekommun med hög kvalitet i tjänsterna till medborgarna. Det vill vi berätta. De flesta vet att vi är ett stort turistmål, säger Martin Johansen, kommunstyrelsens ordförande på Tjörn i ett pressmeddelande.