Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Bahamas-jämförelse ska få fler att flytta till Tjörn

Publicerad: 5 Maj 2015, 08:24

Sturm & Drang ställer Tjörn mot Bahamas i den nya kampanjen för kommunen.

I en ny kampanj signerad Sturm & Drang vill Tjörns kommun få fler unga vuxna att flytta till ön. Budskapet i marknadsföringen är att Tjörn är bättre än Bahamas.


Ämnen i artikeln:

Sturm & Drang

"Nu är det bevisat! Tjörn är bättre än Bahamas". Det är slogan för den västsvenska kommunen Tjörns nya kampanj. I kampanjens bilder visas likheten mellan öarna och via ett kunskapstest visas olikheterna som resulterar i slutsatsen att Tjörn är bättre.

I kunskapstestet ges målgruppen de bästa argumenten för att flytta till Tjörn; att kommunens skolor rankas högt, att samhället är tryggt, att kvalitet på service är hög, närheten till havet och tillgången av kulturaktiviteter.

Kampanjen som är framtagen av Sturm & Drang inleds under vecka 19 med en stortavla på Centralstationen i Göteborg och den elektroniska tavlan vid Ullevi. Kampanjen marknadsförs även i kommunens digitala kanaler. I sommar kommer kampanjen att synas på flera platser både i Göteborg och i Tjörn.

Liksom under förra årets kampanj riktar man sig till unga vuxna i Göteborg i åldrarna 25-35 år

̶– Tjörn är en välfungerande fullservicekommun med hög kvalitet i tjänsterna till medborgarna. Det vill vi berätta. De flesta vet att vi är ett stort turistmål, säger Martin Johansen, kommunstyrelsens ordförande på Tjörn i ett pressmeddelande.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Sturm & Drang

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.