Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Bajen, bärs – och 3D-brillor

Publicerad: 29 Oktober 2010, 08:18

Hammarby drar igång en kampanj för att sälja fler säsongskort. Då rycker kreatörsnätverket Situation Bajen in och hjälper till.


Ämnen i artikeln:

HammarbyHammarby Fotboll ABSituation Bajen

Kampanjen i onsdags. Foto: Peter Löfgren.

Fotbollssäsongen är snart över och inför julen är det dags att få fart på säsongskortsförsäljningen inför nästa år. Situation Bajen, som har gjort flera uppmärksammade och prisbelönade filmer till stöd för klubben, ligger bakom projektet.

Tanken bakom kampanjen som heter  ”Bajen är bäst i 3D” är givetvis att locka en större publik till Söderstadion. Tesen är att tv-sändingarna av matcherna har en negativ inverkan på biljettförsäljningen, och det vill man nu råda bot på genom att lyfta fram fördelen med att vara på plats.

Under Hammarbys cupmatch i onsdags fick alla besökare ett par 3D-glasögon med budskapet ”Se Bajen i 3D, köp säsongskort”. Klubben blev nöjda, och kommer nu att använda sig av budskapet i hela sin kommunikation kring säsongskortsförsäljningen.

Här är två filmer som Situation Bajen har gjort tidigare:

Situation Bajens arbetsgrupp

Gustav Egerstedt, Saachi & Saachi
Ola von Bahr, Lowe Brindfors
Olle Ljungman, Palladium  
Patrick Dry, Åkestam Holst
Thomas Gibson, Peacock
Mikael Grenros, Åkestam Holst

Beställare Hammarby Fotboll: Åsa Sånemyr, VD

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.