Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Bajen vill sälja säsongskort med ny reklamfilm

Publicerad: 20 December 2016, 10:00

Hammarby vill få alla att förnya sina säsongskort till nästa år. Det gör de genom en ny film som skojar med rivalerna AIK och DIF.


Ämnen i artikeln:

Hammarby IFHammarby FotbollIK Stockholm

"Man glömmer inte det viktigaste i livet" är Hammarbys paroll för att sälja fler säsongskort till sina fans. Tidigare i år gjordes det genom en film med en åldrande mamma som inte kan komma ihåg sina familjemedlemmar – men däremot Hammarbylegendaren Kennedy Bakirciouglu.

Nu fortsätter klubben på samma spår – fast den här gången befinner vi oss på en hittegodsavdelning. Det finns massor av borttappade AIK och Djurgården-prylar, men i Bajen-båset är det tomt.

De senaste åren har kreatörsnätverket Situation Bajen legat bakom Hammarbys kampanjer, men nu har de anlitat reklambyrån IK Stockholm och produktionsbolaget Crisp Film.
– På onsdag inleds vår säsongskortsförsäljning så filmen är ett verktyg för att nå ut till hammarbyarna, men också ett sätt att hylla våra trogna supportrar som ju har stenkoll på vad som är viktigt här i livet. Sen skickar vi också med en passning till de andra klubbarna i Stockholmsområdet för att få lite extra temperatur inför att säsongen ska dra igång om några månader, inledningsvis med tävlingsmatcher i form av cupspel redan i februari. Det tror jag vi alla tjänar på, säger Markus Nilsson, ansvarig för biljettförsäljningen hos Hammarby Fotboll, i en kommentar.

Arbetsgrupp:
Uppdragsgivare: Markus Nilsson, Hammarby Fotboll
Projektledare: Magnus Holm, IK Stockholm
Kreatör: Oskar Lindström, IK Stockholm
Producent: Matilda Hagård, Crisp Film
Regissör: Jonte Sköld, Crisp Film

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.