Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Bajs sämsta reklamen

Publicerad: 18 oktober 2011, 05:19

Saatchi & Saatchi New York har gjort USAs värsta reklam. Konsumentbloggen The Consumerist läsare har sagt sin mening.


</div><p>115 000 besökare har röstat och diskuterat om årets sämsta reklam på <a href="http://consumerist.com/2011/10/poop-there-it-is-luvs-fecal-fest-voted-worst-ad-in-america-for-2011.html" target="_blank">The Consumerist</a> som ägs av konsumentorganisationen Consumers Union.</p><div>Överlägsen vinnare, med 32 procent av rösterna, blev animerade filmen "Poop, There It Is" för blöjan Luv. <br /><br />Vid en Idolliknande tävling bajsar bäbisar ikapp. Det räckte för att få titeln “Absolute Worst Ad In America.”</div><div><br />Reklamfilmen har inte direkt rosats av de professionella tyckarna <a href="http://www.brandchannel.com/home/post/2011/01/03/New-Luvs-Commercial-Is-Poop.aspx" target="_blank">heller</a>. Saatchi &amp; Saatchi New York har gjort filmen.</div><div><br />Tvåa kom ett relationsdrama från <a href="http://www.youtube.com/watch?v=lwtz2Au6BGQ" target="_blank">AT&amp;T</a> och trea en något överlastad schamporeklam från <a href="http://www.youtube.com/watch?v=MxW_ZCd64tg" target="_blank">Summer's Eve</a>.</div><div><br />The Consumerists redaktör Chris Morran <a href="http://www.mediabistro.com/agencyspy/luvs-takes-absolute-worst-ad-in-america-dishonors_b24584" target="_blank">beklagar</a> att ingen av vinnarna vill framträda eller kommentera priset. </div>

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.