Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Sverigechefen Petronella Panérus och koncernchefen Tomas Høgebøl vill se ökat samarbete mellan byråerna i NoA. Anställda pekar på att NoA:s kultur har förändrats efter ägarbytet förra året: ”Man utnyttjar varumärket så gott man kan. Men man har sugit ut det som en gång var Åkestam Holst.”, sägen en anställd.

Bakom kulisserna när NoA offrade en byrå: ”Det är halvtid nu, det är dags att sminka grisen”

Kicker – en lönsam retailbyrå avvecklades när NoA ska komma närmare det stora målet. Medarbetare beskriver nätverkets budgetar som orealistiska och att chefer undanhöll information om nedläggningen. Hur mycket av den kultur som NoA talar så varmt om finns kvar och kommer ledningen kunna möta ägarnas krav?

Publicerad: 12 December 2019, 07:45

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Den 2 oktober 2019. Sverigechefen Petronella Panérus har bjudit in Resumé för att presentera nästa pusselbit i The North Alliances (NoA) nätverksbygge – HR-chefen Roger Österman, som ska fungera som en stödfunktion

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

ReklambyråerNorth AllianceNoaÅkestam HolstÅkestam Holst Promenad

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.