Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Bakslag för Lowe

Publicerad: 12 augusti 2008, 14:11

Stella Artois valde Mother framför Lowe-nätverket när nya ölet Stella 4 % ska lanseras. Vad det betyder för Lowes framtida relationer med bryggerikoncernen InBev är oklart.


Lowe har jobbat med Stella Artois i 25 år. Inte minst Lowe Brindfors har prisats för sitt jobb med ölmärket.

Därför väckte det viss förvåning när InBev bjöd in till en pitch för lanseringen av nya Stella-ölet med lite lägre alkoholnivå. Förutom Lowe London var TBWA och Mother med i pitchen.

Och nu har InBev bestämt att det blir Mother som får göra höstens lanseringskampanj som både ska gå i tv och digitalt.

Kampanjen ska endast gå i Storbritannien och det är oklart om Mother for fortsätta att jobba med varumärket efter lanseringen.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.