Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ballonger i fokus när Friends ska locka 10 000 till Skansen

Publicerad: 11 juni 2013, 11:49

Reklambyrån Lowe Brindfors kreatörer Desiré Engström och Jeremy Phang har tagit fram en kampanj för antimobbningsorganisationen Friends. Kampanjen ska locka 10 000 besökare till Skansen i samband med skolstarten.


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsFriends

Dagen på Skansen kommer att fyllas med uppträdanden från olika artister som YOHIO, Molly Sandén och Ulrik Munther och samtal om mobbning med politiker, kändisar och beslutsfattare under ledning av TV4-profilen Tilde de Paula Eby. Alla involverade aktörer ställer upp pro bono för organisationen.

Nytt för kampanjen är att den inte ska inkludera några personer i reklamfilmen utan istället endast använda sig av ballonger. Filmen är inspirerad av den franska 70-tals barnboken ”Le Ballon Rouge”.

Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsFriends

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.