Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Baluba kopplar greppet om reklamtävlingarna

Publicerad: 27 Juni 2013, 12:54

Balubs gör både 100-wattaren och Guldägget. Bilden är från Gulsäggsgalan 2012.

Foto: Björn Elgstrand.

Baluba har dragit vinstlotten för Sveriges två största reklamtävlingar. Produktionsbolaget gör både 100-wattaren i höst och Guldägget nästa vår.


Ämnen i artikeln:

Baluba100-wattarenSveriges AnnonsörerGuldäggetKOMM

Baluba har producerat Guldägget de två senaste åren och får förnyat förtroende av Komm för nästa års gala.

Nu är det även klart att Baluba tar över efter Eventum som produktionsbolag för Sveriges Annonsörers tävling 100-wattaren, som till 25 procent ägs av Komm. Uppdraget omfattar även Stora Annonsörsdagen 2014 som är Sveriges Annonsörers årliga tema- och inspirationsdag. Baluba har producerat 100-Wattaren tidigare, senast 2009.

– Det känns superroligt, det är absolut branchens mest kräsna publik, så det är stora utmaningar och det gillar vi. Det är superviktiga uppdrag för vår eventavdelning. Guldägget är den absolut största sittande middagen vi gör, exempelvis, säger Fia Holmström, eventchef på Baluba.  

Att arrangörerna för reklamtävlingarna väljer Baluba tror hon beror på bolagets stora erfarenhet och kompetens för galor – man har ett starkt logistikteam, live-kompetens och kreativa grafiska lösningar.

Enligt Fia Holmström har våren varit lite svagare, men hösten ser ut att gå starkt ekonomiskt.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.