Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Bara brons i Media

Publicerad: 19 juni 2012, 12:17

Sverige vinner fyra bronslejon i Media-kategorin. En mager utdelning på de 95 bidrag som skickades in, men samtidigt starkt i den hårda konkurrensen.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2012

Av alla bidrag som skickades in till Media är det tre procent (totalt 107 stycken) som tilldelas ett lejon.

Grand Prix går till Manning Gottlieb OMD London som ligger bakom kampanjen "Google voice search" för Google.

För Sveriges del blir det alltså fyra bronslejon. Dessa går till:
Garbergs med "Unlock the truth about Guantanamo" för Amnesty.
Starcom med "Synsam offside sponsorship" för Synsam.
DDB Stockholm med "Soundtrack Sweden" för Telia (mediebyrå: MEC).
Åkestam Holst med "Celebrity ceasefire" för Posten (mediebyrå: IUM).

En ständig fråga är om mediebyråerna har blivit bättre på att skicka in bidrag i tävlingen, och ordförande Mainardo de Nardis menar att det är fler som är med och tävlar i år. Samtidigt tycker han att mediebyråerna borde tänka som reklambyråerna, och i större utsträckning skicka in bidrag till andra kategorier än just Media.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2012

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.