Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Bara svenskt i topp på SAA

Publicerad: 14 Januari 2008, 13:53

King och Åkestam Holst får två priser vardera i Scandinavian Advertising Awards. Det är svenskt i topp i samtliga kategorier av tävlingen.


Vinnare från King.

I dag presenterades vinnarna i 2008 års upplaga av Scandinavian Advertising Awards. King vinner i print-kategorin för SJ-annonsen som vunnit priser tidigare, bland annat fick man ett guld i Epica i fredags för annonsen.

ICA-filmen ”Gudfadern II” prisas också King för i tv-kategorin.
Även Åkestam Holst får två priser, de gjorde den bästa bannern (för Pause Ljud & Bild) och bästa radiospoten (för Sibylla).

Scholz & Friends Stockholm vinner i Website, för vinimportören Fondberg & Co.
I Outdoor vinner John Doe Worldwide, för Skandiabanken, och i Innovative Media vinner GREY Stockholm för en kampanj åt Hawaiian Tropic.

Endast svenska vinnare, med andra ord. Det var också svenska byråer som stod för den största delen av de inskickade bidragen.

Läs mer: King och Åkestam Holst – storspelare i SAA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.