Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 12 februari 2014, 10:20
Baddräktsutgåvan för Sports Illustrated fyller 50 år i år. Året till ära frontar Mattels legendariska Barbie-docka utgåvan. Walter Iooss JR, som bland annat ligger bakom Kate Uptons klassiska omslag från 2012, har fotograferat Barbie.
Ämnen i artikeln:
Sports IllustratedEn av bilderna visar Barbie i hennes klassiska svartvita baddräkt från 1959, men dockan är också klädd i en mer modern tolkning av det klassiska plagget, enligt Adweek.
En ytterligare bild visar en grupp Barbie-dockor som ska se ut som Sports Illustrated- legendarer.
Kampanjen kallas ”#unapologetical” och ska hylla Barbies olika roller i samhället.
– Precis som med Barbie skapar baddräktsutgåvan varje år diskussioner om mäns och kvinnors kroppar. Och Sports Illustrated ber inte om ursäkt för en utgåva som kvinnor, faktiskt älskar, säger en talesperson för Mattel till Adweek..
”Unapologetical”-kampanjen handlar också just om att omfamna vem du är och att du aldrig ska behöva be om ursäkt för det.
Mattel och Sports Illustrated samarbetar också kring annonsmaterial kopplat till kampanjen.
Sports Illustrateds baddräktsutgåva kommer den 18 februari, vilket är natten före att Barbie och Sports Illustrated håller i ett ”Barbie Beach House Party” för att fira 50-årsjubileumet, enligt Adweek.
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
Sports Illustrated