Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Barbie frontar Sports Illustrated

Publicerad: 12 Februari 2014, 10:20

Baddräktsutgåvan för Sports Illustrated fyller 50 år i år. Året till ära frontar Mattels legendariska Barbie-docka utgåvan. Walter Iooss JR, som bland annat ligger bakom Kate Uptons klassiska omslag från 2012, har fotograferat Barbie.


Ämnen i artikeln:

Sports Illustrated

En av bilderna visar Barbie i hennes klassiska svartvita baddräkt från  1959, men dockan är också klädd i en mer modern tolkning av det  klassiska plagget, enligt Adweek.

En ytterligare bild visar en grupp Barbie-dockor som ska se ut som Sports Illustrated- legendarer.

Kampanjen kallas ”#unapologetical” och ska hylla Barbies olika roller i samhället.

–  Precis som med Barbie skapar baddräktsutgåvan varje år diskussioner om  mäns och kvinnors kroppar. Och Sports Illustrated ber inte om ursäkt för en  utgåva som kvinnor, faktiskt älskar, säger en talesperson för Mattel till Adweek..

”Unapologetical”-kampanjen handlar också just om att omfamna vem du  är och att du aldrig ska behöva be om ursäkt för det.

Mattel och Sports Illustrated samarbetar också kring annonsmaterial kopplat till kampanjen.

Sports  Illustrateds baddräktsutgåva kommer den 18 februari, vilket är natten  före att Barbie och Sports Illustrated håller i ett ”Barbie Beach House  Party” för att fira 50-årsjubileumet, enligt Adweek.

Karl-Johan Byttner


Ämnen i artikeln:

Sports Illustrated

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.