Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag19.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Barbie väljer Carat

Publicerad: 13 februari 2008, 13:26

Leksaksjätten Matell, som bland annat säljer Barbie-dockan, har valt Carat som mediebyrå globalt. Kontot är värt 3,3 miljarder kronor.


Matell, som gör Barbie, har valt Carat som ny mediebyrå.

Matells upphandling av mediebyrå startade för tio månader sedan och Carat har precis börjat jobba med sin nya jättekund.

Matell är mest känt för Barbie. I höstas åkte företaget på ett bakslag och återkallade 436 000 leksaker som målats med giftig blyfärg.

Carats Tiina Strandberg är projektledare för uppdraget i Sverige.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.