Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Barnbokskampanj för Norrmejerier

Publicerad: 22 Oktober 2010, 09:47

Norrmejerier har under flera år arbetat med konceptet ”Gör gott”. Nu har man också tagit fram ett barnkoncept under samma devis.


Ämnen i artikeln:

NorrmejerierJohn Doe

Konceptet ”Gör gott” är ett koncept för Norrmejerier, som togs fram av   John Doe 2005. Norriskonceptet blev en utveckling av att ”Gör gott” och  togs fram av byrån förra året.

När nu nästa ”kampanj” går upp inom kort valde byrån att istället för att göra annonser ta fram en barnbok.
Den första boken, av tre, har tryckts i 6400 exemplar och till en början kommer Norrisboken skickas till alla i Norrland som klipper ut Norrisfigurer från Norris nya egna mjölkförpackning.

Författare till boken är Karin Drangel, copy på John Doe.

– Det var ganska långt ifrån min vanliga roll som copy att skriva barnbok, berättar hon för Resume.se. och fortsätter:

– För det första gäller det att anpassa sig till målgruppen – barn 6-7 år, men också deras föräldrar som också ska tycka om att läsa sagan. Det är också stor skillnad mellan ett barn på 4, 6 och 8 år. Språket, men också spänningsnivån i boken, måste stämma: det får inte vara för svåra meningar, men ändå några nya ord, inte för läskigt, inte för snällt.

Arbetsgrupp:

Författare: Karin Drangel

Illustratör: Arvid Steen

Norrmejerier: Anna Norrgård

Reklambyrå: John Doe Worldwide

Tero Marjamäki


Ämnen i artikeln:

NorrmejerierJohn Doe

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.