Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 26 november 2012, 08:56
I juni meddelade Barncancerfonden att de gick ut i pitch för att söka ny byrå. Nu är processen klar och valet föll på Ingo i Stockholm.
Barncancerfonden, som arbetar för att utrota barncancern, behöver kontinuerligt samla in pengar till forskning och stöd för drabbade barn och deras familjer.
Sammanlagt svarade 24 byråer på intresseanmälan när organisationen gick ut i pitch, bland dem Barncancerfondens tidigare byrå, Customers Only.
Valet har fallit på Ingo i Stockholm.
– Vi är jättenöjda med vårt nuvarande koncept med de blå stolarna, men vi behöver bli ännu tydligare och bredda oss över fler medier, inte minst vad gäller den digitala biten. Ingo har visat prov på en kreativ förmåga både vad gäller att förvalta och utveckla vårt nuvarande koncept och att skapa nya möjliga uttryck, i alla kanaler. De har också väl dokumenterad erfarenhet av tidigare framgångsrika samarbeten inom "fund raising", säger Per Leander, verksamhetschef på Barncancerfonden i en kommentar.
Linus Fremin