Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Barnen tog över i sociala medier

Publicerad: 17 april 2012, 15:29

Bild ur kampanjen.

Forsman & Bodenfors tar hem guldägget i alternativa media med kampanjen Barnen tar ordet för Berättarministeriet. Byrån tar även hem ett silverägg, liksom DDB Stockholm.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2012

Forsman & Bodenfors vinnartåg rullar vidare i kategorin alternativa media. Guldägget går till kampanjen "Barnen tar ordet" som gjordes för Berättarministeriet – en satsning på skrivarverkstäder för barn och ungdomar.

I kampanjen upplät en lång rad kända personer sina konton i sociala medier till barn som berättar om sina liv.

"Guldägget i Alternativa media tilldelas en gigantisk megafon. Den har monterats ihop av statusuppdateringar, tweets och bloggar med miljonpublik och satts i händerna på ett antal betydelsefulla personer med väldigt mycket viktigt att berätta. Nämligen klass 6B i Hovsjöskolan. Grattis Berättarministeriet!" lyder juryns motivering till guldägget.

Silveräggen går till:

"Allt för att utrota hungern" av Forsman & Bodenfors för Svenska kyrkan.

"Ett vinteranpassat erbjudande" av DDB Stockholm för Volkswagen.

Juryn i alternativa media består av:

Magnus Jakobsson, DDB, ordförande

Karin Frisell – Art Director på Forsman & Bodenfors

Monica Born – Copywriter på Åkestam Holst

Andreas Englund – Art Director på DraftFCB

Johan Sjökvist – VD på Starcom

Kalle Widgren – Kreativ chef på TBWA

Johanna Reis – Copywriter från Garbergs

Ola Obrant Andreasson – Creative Director på The Fan Club

Josephine Wallin – Art Director på Lowe Brindfors

Alexander Elers – Art Director på King

Björn Persson – Copywriter på Ingo

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Guldägget 2012

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.