Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 28 november 2012, 06:43
I Milks första dr-kampanj för insamlingsstiftelsen för drottning Silvias Barnsjukhus lät man barnen på sjukhuset göra varje brev unikt genom att förvandla dem till teckningar, flygplan, loppor och andra leksaker.
Ämnen i artikeln:
MilkInsamlingsstiftelsen för drottning Silvias Barnsjukhus samlar in pengar för att få tiden på sjukhuset att gå lite fortare, och hjälpa de sjuka barnen att glömma det som gör ont för en stund.
Donationerna används bland annat till läkande trädgårdar, musikrum, uppträdanden, leksaker och annat för de hundratusentals barn som besöker sjukhuset varje år.
Uppdraget för Milks första dr-kampanj för stiftelsen var att ta fram ett dr i form av ett brev med ett bifogat inbetalningskort. Breven skickades dock inte direkt till adressaterna. I stället tog de vägen om sjukhuset, där barnen förvandlade dem till teckningar, flygplan, loppor och andra leksaker.
Varje brev blev därmed unikt. Breven samlades sedan in och skickades vidare till privatpersoner och företag.
– Vår idé var att låta barnen rent fysiskt illustrera behovet av ett barnsligare barnsjukhus. Eftersom varje brev hade varit ett flygplan, en teckning, en loppa eller nån annan leksak under några timmar blev det en tydlig påminnelse om att barn behöver få vara barn även när de ligger på sjukhus, säger Gunnar Skarland, senior ad på Milk i en kommentar.
Kampanjen är Milks andra för Stiftelsen för Drottning Silvias Barnsjukhuset sedan samarbetet startade 2012.
Linus Fremin
Ämnen i artikeln:
Milk