Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Bauhaus gör reklamsåpa

Publicerad: 2 december 2011, 08:26

Bauhaus byter reklamkoncept.
I den nya reklamfilmsserien får vi följa paret Pär och Carina.
Bakom de nya reklamfilmerna står Streamline/Prolounge.


Den nya filmserien går upp nu på måndag och har tagits fram av den nya fusionen Streamline och Prolounge.

– Bauhaus gav oss utmaningen att ta fram ett koncept med folklig ton och karaktärer att känna igen sig i. Vi landade i en serie vardagssituationer som Bauhaus produkter kopplas samman med, säger Markus Andréasson, projektledare, i ett pressmeddelande.

I de nya filmerna får man följa karaktärerna Pär och Carina och deras funderingar kring familjens olika projekt.

– Vi är väldigt nöjda med samarbetet och filmerna. Arbetet har känts prestigelöst och enkelt vilket går hand i hand med Bauhaus värderingar, säger Johan Saxne, marknadschef för Bauhaus.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.