Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Bauhaus storsatsar med ny marknadschef

Publicerad: 29 Oktober 2010, 13:48

Bauhaus har klart med en ny marknadschef – Johan Saxne, som hämtas från de egna leden. Nu storsatsar byggvaruhuskedjan på webben och ökar medieinvesteringarna på tv-reklam och dagspress.


Ämnen i artikeln:

Bauhaus

Efter Erik Lundbergs sorti som marknadschef i våras har inköpschefen Fredrik Englund även varit tillförordnad marknadschef.

Nu har byggvaruhuskedjan anställt en ny marknadschef permanent: Johan Saxne, som tidigare varit för inköpare för kakel, VVS- och badrumsprodukter på just Bauhaus.

I den stenhårda konkurrensen planerar nu Bauhaus att öka medieinvesteringarna med 15 procent 2011. Man kommer att lägga krutet på tv-reklam och dagspress.

Företaget ska också vässa marknadsföringen på webben. Hemsidan ska utvecklas och bli mer informativ med fler gör-det-själv-filmer. Man kommer också att försöka driva mer trafik till sajten genom banner-annonsering och sökoptimering.

Bauhaus är marknadsledande och ökade medieköpen med 93 procent förra året till 184 miljoner kronor i fjol, enligt Sifos reklammätningar.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Bauhaus

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.