Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

BBDO för Subway: Tillbaka till 60-talet

Publicerad: 29 December 2015, 10:21

BBDO:s nya kampanj för Subway tar oss tillbaka till 60-talet.

Foto: Youtube

Efter barnporrskandalen för reklamansiktet Jared Fogle - nu kommer byrån BBDO:s första kampanj för Subway. Den utspelar sig 1965, då USA:s största snabbmatskedja grundades.


Ämnen i artikeln:

BBDOSubway

I somras valde Subway att bryta med reklamansiktet sedan 15 år tillbaka - Jared Fogle - efter att denne åkt fast för barnporrinnehav. BBDO kontrakterades som snabbmatjättens nya kreativa huvudbyrå.

Många har undrat hur Subways nya kampanjer ska se ut efter brytandet med Jared Fogle. Nu kommer svaret.

Den nya reklamfilmen tar oss tillbaka till glada 60-talet, då Subway såg världens ljus. Grabbarna Fred DeLuca och Peter Bucks idé med fräscha mackor verkade galen på den tiden när artificiell mat var det som gällde. Inte visste de då att kedjan skulle bli USA:s största för snabbmat. ”We were fresh before it was fresh to be fresh”, säger dem i reklamen.

I november 2015 fanns nära 45 000 restauranger i över 100 länder och territorier.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

BBDOSubway

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.