Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 29 december 2015, 10:21
BBDO:s nya kampanj för Subway tar oss tillbaka till 60-talet.
Foto: Youtube
Efter barnporrskandalen för reklamansiktet Jared Fogle - nu kommer byrån BBDO:s första kampanj för Subway. Den utspelar sig 1965, då USA:s största snabbmatskedja grundades.
I somras valde Subway att bryta med reklamansiktet sedan 15 år tillbaka - Jared Fogle - efter att denne åkt fast för barnporrinnehav. BBDO kontrakterades som snabbmatjättens nya kreativa huvudbyrå.
Många har undrat hur Subways nya kampanjer ska se ut efter brytandet med Jared Fogle. Nu kommer svaret.
Den nya reklamfilmen tar oss tillbaka till glada 60-talet, då Subway såg världens ljus. Grabbarna Fred DeLuca och Peter Bucks idé med fräscha mackor verkade galen på den tiden när artificiell mat var det som gällde. Inte visste de då att kedjan skulle bli USA:s största för snabbmat. ”We were fresh before it was fresh to be fresh”, säger dem i reklamen.
I november 2015 fanns nära 45 000 restauranger i över 100 länder och territorier.