Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Bea Szenfeld och Calle Schulman gör kampanj för Electrolux

Publicerad: 5 april 2016, 09:17

Calle Schulman, Penny Schulman och Bea Szenfeld.

Foto: Anton Renborg

Modeskaparen Bea Szenfeld har huvudrollen i Electrolux nya tvättmaskinskampanj. Till sin hjälp har hon Calle Schulman och dottern Penny.


Ämnen i artikeln:

RiverCalle SchulmanElectrolux

Kampanjen går under vinjetten "Style well cared for" och är framtagen av River. Syftet är att lansera Electrolux nya generation av tvättmaskiner och torktumlare som bättre tar hand om kläderna.

För att dramatisera fördelarna använder sig varumärket av den välkända modeskaparen Bea Szenfeld. På en kampanjsajt delar hon med sig av råd kring kläder och tvätt. Här möter vi också Penny och Calle Schulman som får lära sig ett och annat.

– Nordiska konsumenter spenderar över hundratals miljarder på kläder varje år. Med ' Style well cared for' vill vi få konsumenter att inse det orimliga i att inte investera energi och pengar på tvättmaskinerna, att förstå att den nya generationen tvättmaskiner och torktumlare från Electrolux är skonsammare mot kläderna, så att de ser nya ut längre och håller längre" säger Tomas Chatzopoulos, Marketing & Brand Manager Nordic på Electrolux Hemprodukter, i ett pressmeddelande.

Kampanjen är skapad enbart för digitala och sociala medier. Förutom River jobbar Electrolux även med pr-byrån Prime och mediebyrån Zenith. Fotograf är Anton Renborg och filmfotograf är Viktor Kumlin. Här nedan kan du se en av filmerna.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.