Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Beatly tar plats i IAB:s influencerråd

Publicerad: 14 Februari 2019, 08:45

Beatlys global client director Alexander Gradin tar plats i IAB:s taskforce för influencermarketing.


Ämnen i artikeln:

BeatlyReklamIAB

För två år instiftade instiftade branschorganisationen IAB en "task force" som ska jobba för att utveckla influencer marketing-sektorn i Sverige. Gruppen certifierar bland annat agenturer och influencer-nätverk, jobbar för att öka transparensen och öka kunskapen hos annonsörer.

Nu tar influencer marketing-bolaget Beatlys grundare och global client director Alexander Gradin plats i rådet.

– Influencer marketing är en relativt ny del i många varumärkens mediemix som ofta får utstå kritik och det finns orosmoln över investeringar i influencer marketing. Det kan handla om allt ifrån frågor om transparens, mätning, uppföljning och falska följare har varit på agendan på senaste tiden. Det är viktigt för oss på Beatly att få vara med och påverka för att bidra till en tryggare och mer transparent bransch, säger Alexander Gradin.

Sedan tidigare sitter representanter från Bonnier, Bauer Media, SplayOne, MD Starcom med i rådet.

– Jag är glad att kunna välkomna vår medlem Beatly till Task force, till en grupp som fyller en viktig roll på många sätt i arbetet att göra influencer marketing mer skalbar genom att förtydliga, standardisera och utbilda. Vi ser i våra studier vi gjort nu och för två år sedan, att köpare och säljare upplever att fler områden inom influencer marketing mindre komplexa och där ser jag att gruppens arbete har varit och bidragande till det, säger Charlotte Thür, vd IAB Sverige.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

BeatlyReklamIAB

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.