Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Beckers extrema väder

Publicerad: 29 April 2011, 14:37

Extrema väder. Det satsar Beckers på inför sommarens stora målarsäsong. Tillsammans med Klirr Stockholm har de tagit fram kampanjen som börjar rulla nästa vecka.


Ämnen i artikeln:

BeckersKlirr

Ett helt nytt koncept. Så beskriver Beckers och Klirr Stockholm det nya ”För att jag kan”-temat som börjar synas nästa vecka. Kampanjen består av tre filmer samt bland annat printannonser och butikskoncept. Målet är att få företaget att sticka ut på marknaden som de senaste åren har präglats av väldigt generisk reklam.

– Vi ville hitta ett sätt att profilera Beckers på. Vi vet att fasadskydd är det mest relevanta för våra kunder. Vi ville kommunicera det på ett unikt sätt som kan profilera varumärket, säger marknadschefen Linda Sandberg.

Våren och sommaren är den absolut reklamintensivaste perioden för alla i branschen. I år satsar Beckers lite extra mycket för att arbeta in det nya konceptet. Anledningen till att vädrets makter har dragits till sin spets är enkel.

– Vi vet att konsumenterna ska skydda sina hus mot vädrets makter. Då valde vi att dramatisera det på det här sättet. Vi använder en humor-twist och drar det lite till sin spets för att få något som skapar intresse, säger Linda Sandberg.

Hur fungerade samarbetet med byrån?

– Det har varit ett väldigt bra samarbete och en väldigt givande process. Vi har haft ett tydligt arbetssätt för att jobba fram nya idéer och kampanjer. Och vi känner att det har burit frukt. I det här fallet utgick vi från tre idéer som Klirr kom upp med och till slut landade vi i den här lösningen.

Patrik Lindkvist  är ad på Klirr Stockholm och en av de som ligger bakom kampanjen.

– Genom ”För att jag kan” visar vi på ett humoristiskt sätt att Beckers bäst skyddar ditt hus, utan att fastna för djupt i färgburken eller i en djungel av tekniska USPar. Jag är speciellt nöjd med att vi hittat ett koncept som vi kan dra i alla media och för alla produkter. Det har också varit kul att jobba   tillsammans med Tobias och Stiller Studios som tagit ut konceptet mycket bra i alla tre filmerna, säger han i en kommentar.

Arbetsgrupp

Beckers

Linda Sandberg, Marknadschef

Karin Stålhammar, projektledare

Klirr Stockholm

Per Ottosson Projektledare

Curt Rosén Copy

Patrik Lindkvist AD

Petter Janbell Planner

Carmen Recarey Produktionsledare

Göran Ekström Final Art

Stiller Studios

Tobias Granström Regi

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

BeckersKlirr

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.