Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag27.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Beckers lanserar interaktiv färgkarta

Publicerad: 16 Oktober 2012, 08:13

Beckers vill komma närmare konsumenten vid köptillfället. I samarbete med reklambyrån Klirr lanserar därför färgtillverkaren en interaktiv färgkarta på nätet. Här kan du laborera med Beckers färgutbud.


Ämnen i artikeln:

BeckersKlirr

Att stå i butiken med ett litet kulörprov i handen och försöka föreställa sig hur färgen kommer att se ut på väggen kan vara svårt. Därför har Beckers i samband med sin lansering av 336 nya kulörer skapat ett vardagsrum på sin hemsida där 56 utvalda kulörer visas.

Det kommer att läggas upp en kulör om dagen med start den 15 oktober fram till den 9 december. Konceptet ”Dagens färg” och 3D-animationerna är framtagna av Beckers reklambyrå Klirr Stockholm.

– Det kan vara svårt att välja kulör. Det är inte alla som tänker på att kulören inte ser likadan ut på morgonen som på eftermiddagen eller att glansen på färgen påverkar den slutliga upplevelsen av kulören, säger Lina Markström kommunikations och pr-ansvarig på Beckers till Resumé.

Precis som i verkligheten kan besökaren se hur kulören i rummet förändras efter solens rörelse på himlen. Eftersom färgkartan är interaktiv kan man också själv styra vilken av färgerna man vill se och när på dygnet man vill se den.

– Sökbeteendet förändras och konsumenten letar mer och mer efter information online. Just därför vill vi erbjuda en online-tjänst. Med den här funktionen så hoppas vi att det blir enklare att välja rätt kulör från Beckers, säger Lina Markström

Alla 336 nya kulörer kommer att finnas i en vanlig färgkarta. Kulörerna är samlade på ett och samma uppslag för att det ska bli så tydligt och överskådligt som möjligt.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

BeckersKlirr

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.