Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Beckmans-duo vinner Reklamcupen JR – igen

Publicerad: 14 Juni 2012, 06:17

Adam Gäfvert och Per Sturesson vinner DN:s Reklamcupen JR - igen.

Foto: Pressbild.

Per Sturesson och Adam Gäfvert från Beckmans Designhögskola vinner DN:s Reklamcupen JR 2012. Det är samma vinnare som förra året.


Ämnen i artikeln:

DN ReklamcupenBeckmans

Apoteketets varumärkesdirektör Eva Fernvall är en av juryledamöterna och hennes motivering lyder:
– Jag gillar enkelheten och tilltalet. Här är det inte avsändaren som  är viktigast utan den dom vill nå.

Lina Andersson från Lite Attention, även honn i juryn, gav följande omdöme:
–  Snabb, tydlig och sympatisk.

Enligt DN:s projektledare Kristofer Dalin höll Beckmans grafiska manér från förra året samma nivå och stil i år:
– Den här duon ska reklambranschen verkligen hölla ögonen på, säger han.

Beckmans och Forsbergs möttes i finalen och i den fick dem en majortiet av Facebook-rösterna - 77 procent, medan juryn gick på Beckmans linje.

Här blev juryrösterna 6-2.

DN Reklamcupen JR innebär att tidningen bjuder in fyra av Sveriges bästa reklamskolor - Berghs, Beckman, Hyper Island och Forsbergs. Först har man en intern uttagning sedan får denna eller dessa representera skolan. Då möts de först på Reklamcupens Facebook-sidan och sedan går vinnaren vidare till den stora tävlingen - i det här fallet Beckmans.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

DN ReklamcupenBeckmans

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.