Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag29.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Beckmans startar modeveckan på NK

Publicerad: 21 Januari 2013, 08:29

Outfit av designern Ebba Camitz

Foto: Märta Thisner

I år samarbetar Beckmans och NK med sex av Sveriges mest namnkunniga modemärken – Acne, V Ave Shoe Repair, Filippa K, Dagmar, Mayla och Whyred. Tolv nya kollektioner från årets examensstudenter visas. Eleverna i visuell kommunikation har utvecklat konceptet "Brand New".


Ämnen i artikeln:

Beckmans DesignskolaBeckmans

Beckmans designstudenter har skapat kollektioner från sex av Sveriges största modevarumärken. Det övergripande kommunikationskonceptet, BRAND NEW', har skapats av studenter vid programmet för Visuell kommunikation. Arbetet har pågått de senaste månaderna.

– Vi vill visa nya vägar inom mode och modekommunikation, säger Kim Brundin, student i Visuell Kommunikation vid Beckmans.

Konceptet innehåller reklamfilm, modefilm, redaktionell publikation, digital kommunikation och utställningsdesign. Arbetet har handlat om att hitta nya vägar för modedesign och modekommunikation. Totalt har 36 outfits och 12 kollektioner tagits fram. I kommunikationskonceptet har studenterna i Visuell Kommunikation har tagit fram en logotyp för eventet

– Vi tycker att det känns både viktigt och roligt att få vara med och stödja denna typ av samarbete, där vi kan ge unga kreatörer en inblick i branschen och själva få en inspirerande injektion, säger Nina Bogstedt på FIlippa K.

Visningen äger rum på NK under torsdagen med start klockan 12.00.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.