Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Beckmanselever ute efter blod

Publicerad: 14 november 2013, 12:46

Beckmans förstaårsstudenter i Visuell kommunikation har fått göra fyra filmer för att få människor att lämna blod


Ämnen i artikeln:

Beckmans

Färskt blod behövs dagligen och i Stockholm behövs 20 000 fler blodgivare för att möta behovet av blod hos den ständigt ökande befolkningen i länet och för att kunna ta hand om större katastrofer.

Förstaårsstudenterna på programmet i Visuell kommunikation fick därför i uppdrag att ta fram reklamfilm åt Blodgivningscentralen. Det blev fyra olika filmer med fyra olika ingångar till varför fler blodgivare behövs.

Filmerna kommer att användas i Blodgivningscentralens verksamhet och kommunikation.

Beckmans Designhögskolas studenter i Visuell kommunikation gör varje år

reklamfilm åt en ideell organisation eller NGO. Tidigare år har våra studenter gjort reklamfilm åt bl a Tribunal 12, World Food Programme och svenska PEN.

Filmer:

Fisken: Johanna Burai, Nathalie Hallman, William Hesseldahl, och Maximillian George.

När blodet inte räcker till: Kim Ihre, Caroline Andersson, Anna Mette Stage och Oskar Pernefeldt.

Stockholm behöver 20 000 nya hjältar: Tobias Ohlström, Sara Rutberg, Simon Jung Krestesen och Veronika Larsson.
Rätt verktyg: Stephanie Abdallah, Linus Bronge, Jens Löfgren, Andrea Martinez och Cajsa Wessberg. (https://vimeo.com/78812281)

Ansvarig lärare var Annika Berner, programansvarig och Gustaf von Arbin, lektor. Gästlärare på kursen var Gorki Glaser-Müller, skådespelare, filmare och regissör, Hanna Heilborn, manusförfattare, filmare och regissör, Annika Rogell, produktionsledare och producent, Ellen Kugelberg, filmfotograf, Calle Buddee Roos, ljud samt Roberth Nord, handledning klippning och postproduktion.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Beckmans

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.