Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Beetles nya kampanj – bit för bit

Publicerad: 11 januari 2012, 07:58

DDB Stockholm hjälper nya Beetle att blki en säljsuccé. Senaste kampanjen byggs bit för bit.


Ämnen i artikeln:

DDB Stockholm

Bygg nya Beetle – och vinn den. Det är VW:s senaste kampanj signerad DDB Stockholm.

Nya Beetle som fått en ansiktslyftning och andra uppdateringar lanseras nu i Sverige.
I samband med lanseringen drar VW också ut i en ny digital kampanj där man bjuder folk att bygga nya Beetle virtuellt. Lyckas man med detta vinner man den.

Tävlingen går ut på att hitta 16 stycken av bilens bitar som vw gömt på olika sajter, är man först att hitta dessa och montera ihop bilen vinner man alltså den.

Igår gick kampanjen upp live. Här ser du den.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

DDB Stockholm

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.