Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag16.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Begravning för reklamen

Publicerad: 28 September 2012, 12:18

En bild från inbjudan.

I ett försök att skoja med bilden av en döende reklambransch bjuder amerikanska byrån JWT in till begravning där de omvandlar Times Center till en kyrka och har en gospelkör sjungandes klassiska reklamjinglar.


Ämnen i artikeln:

JWT

Många har försökt dödsförklara reklamen tidigare, men den amerikanska  reklambyrån JWT tar det hela ett steg längre, skriver AdWeek.

På måndag bjuder de in till en fejkad begravning av reklambranschen.

De omvandlar Times Center till en ”kyrka” med officianter, en gospelkör  som sjunger välkända reklamjinglar och där JWT:s kreativa ledare Jeff  Benjamin, Matt MacDonald och Ryan Kutscher kommer att hålla i  gudstjänsten.

Den 45 minuter långa begravningen är ett svar på den ofta upprepade  deklarationen från tidningar och branschexperter att reklamen är död.

Inbjudan kan ses här.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

JWT

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.