Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Begravningsbyrån Fonus fokuserar på livet

Publicerad: 7 Mars 2017, 09:37

I en ny kampanj, producerad av Kärnhuset, vill begravningsbyrån Fonus flytta fokus från kistor, blomkransar och ångest till livet.


Ämnen i artikeln:

FonusKärnhusetReklam

Den nya kampanjen, "Alla andra dagar ska vi leva", är producerad av reklambyrån Kärnhuset, samma byrå som i höstas producerade den uppmärksammade dödsannonsen för bandet Kent.

Fonus vill i kampanjen ändra allmänhetens konnotationer till begravningsbyrån.
– Livet framstår tydligare i dödens närhet, det är som ett bokslut som påminner oss om att ta vara på det, säger Johan Henriksson, kundansvarig för Fonus på Kärnhuset. När man pratar med medarbetare på Fonus blir det uppenbart att det kommer en hel del livsvisdom med jobbet.

Kampanjen kommer att gå i både film, digitalt och i print. Ämnet kommer även diskuteras i en ny podcast, i de två första avsnitten intervjuas äventyraren Oskar Kihlborg och journalisten Anna Mannheimer.

– I denna kampanj vill vi vidga associationerna till Fonus från att vara någon som arrangerar praktikaliteter vid en begravning, till att vara en kunskapsaktör. Vi vill också göra kommunikation som är relevant även när döden känns avlägsen, och något man helst inte vill tänka på, säger Peter Göransson, marknadschef på Fonus.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

FonusKärnhusetReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.