Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Beijer satsar ärligt

Publicerad: 2 augusti 2012, 08:17

Fredrik Ringdahl.

Foto: Petter Brandt.

Beijer Byggmaterial väljer Honesty som ny reklambyrå efter pitch. Tidigare jobbade de med numera nedlagda Tempel.


Ämnen i artikeln:

TempelHonesty

Beijer Byggmaterial anlitade tidigare reklambyrån Tempel. Men i våras stod det klart att Tempel plockar ned skylten på grund av bristande motivation från ägarna. Kort därefter bjöd Beijer in till pitch, och nu har de valt Honesty. Endast formaliteter kvarstår.
– Vi får in på avtalsfrågorna nu i augusti, säger Fredrik Ringdahl, marknadschef på Beijer Byggmaterial.

Han vill inte avslöja vad det nya samarbetet kommer att utmynna i, men klart står det att fokus kommer ligga på det digitala området.
– Vår kommunikation kommer att sticka ut. Annars blir det samma som alla pris- och produktföretag. Vi har ett recept som vi ska testa under hösten och framför allt nästa vår, och den bygger mycket på digitala kunder. Vi släpper till exempel en helt ny e-handelssajt med 40 000 produkter, säger Fredrik Ringdahl.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

TempelHonesty

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.