Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Bekräftat: Perstad är Ahlgrens bilars reklamansikte

Publicerad: 25 januari 2013, 11:56

Ahlgrens bilars nya modell "Fruktkombi"

Leafs marknadschef dementerade att "Bilmagasinet" skulle vara en reklamsatsning för Ahlgrens bilar. Nu är hemlighetsmakeriet slut – Youtube-serien med Carl-Ingemar Perstad är ett första steg i lanseringen av Ahlgrens bilars nya modell "Fruktkombi".


I förra veckan rapporterade Resumé om SVT-veteranen Carl-Ingemar Perstads medverkan i Youtube-serien "Bilmagasinet". Formatet är utvecklat av King Edward i Malmö, ett produktionsbolag som är specialiserade på reklamfilmer.

Flera medier inklusive Resumé har tolkat Youtube-serien som en reklamsatsning för Ahlgrens bilar. Leafs marknadschef slog dock tillbaka spekulationerna kring att man använder Trafikmagasinets legendariske programledare som reklamansikte.

– Det är inget vi är kopplade till, sade Cecilia von Perglas till Resumé då.

I det fjärde avsnittet av "Bilmagasinet" står det klart att det är Ahlgrens bilar och den nya modellen "Fruktkombi" som Youtube-serien puffar för.

– Vi typecastade honom till programmet. Det finns ingen annan som är bättre lämpad för programledarskapet, säger Fredrik Sjöström, Ahlgrens bilars marknadschef för sponsring och digitala medier till Resumé.

Den nya godismodellen lanseras under vecka 6. Strategin med bilmagasinet var att skapa ett lekfullt intresse för "Fruktkombi".

Kommer ni att fortsätta använda er av Carl-Ingemar Perstad som reklamansikte i fortsättningen?
– "Bilmagasinet" var en avgränsad satsning, men det är fullt möjligt att han kommer tillbaka, säger Fredrik Sjöström.

I samband med lanseringen kommer Ahlgrens bilar att dela ut tusen godispåsar av den nya modellen varje dag i tre veckor. Den ordinarie kampanjen kommer att synas på utomhustavlor i kollektivtrafiken runtom i Sverige. Ahlgrens bilar satsar även digitalt och på event i marknadsföringen.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.