Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Bendriks nya byrå vinner Viasat

Publicerad: 30 Oktober 2013, 13:08

Axel Bendrik.

Foto: Lisa Åberg.

MTG-ägda Viasat har valt Actionist för online action marketing. Actionist ska utnyttja onlinekanalernas kraft och det första uppdraget går ut på att marknadsföra Viasat Online som Sveriges nya OS-värd.


Ämnen i artikeln:

Axel BendrikActionistViasat

– Vi är mycket imponerade av Actionists sätt att hantera den utmaning vi gett dem kring våra digitala insatser inför OS i Sotchi, säger Karl-Oskar Tjernström, Head of Marketing på MTG Pay Nordic, där Viasat och Viaplay ingår, i en kommentar.

Samarbetet  inleds med en onlinekampanj vars syfte är att på ett konkret  sätt informera allmänheten om att Viasat har rättigheter för Vinter-OS  och driva försäljning åt Viasat inför detta.

– Vårt första uppdrag är en väldigt intressant utmaning – för första gången någonsin sänds  OS av en kommersiell aktör och Viasat kommer att sända hela OS, säger Louise Wester, kundansvarig projektledare för Actionist i en kommentar.

Hon hävdar också att det är första gången som den svenska befolkningen har möjlighet att se varje minut av OS.

Actionists andre grundare, Axel Bendrik, ser en stor potential att öka Viasats försäljning genom att utnyttja kraften hos olika onlinekanaler.

Han uppger att Actionist ska fungera som ett prestigelöst och snabbfotat komplement till Viasats övriga byråer.

Fokus  ligger på att driva aktivering och resultat dag för dag genom kreativa  och smarta online-kampanjer , enligt Axel Bendrik.

Kampanjen går live i breda onlinekanaler som exempelvis Aftonbladet.se, Facebook, och YouTube.

Actionist startades av Axel Bendrik och Louise Wester år 2013.

Företaget har idag sex anställda och räknar med en byråintäkt på åtta miljoner kronor under det första verksamhetsåret.

Actionist arbetar också med bolag som Logitech och Fjällbrynt.

Karl-Johan Byttner


Ämnen i artikeln:

Axel BendrikActionistViasat

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.