Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Berghs 25K-projekt - Nyköping ur en hunds perspektiv

Publicerad: 9 april 2013, 11:32

Berghs-projektet 25k, där 10 organisationer skulle få 2 500 idéer var har nått sitt slut. Nyköping bara älskade idén att filma kommunen ur hunden Abbys perspektiv och har nu gjort verklighet av idén.


Ämnen i artikeln:

Berghs

Nyköpings kommun är aktuellt med sin nominering till Placebrander of the   year för sin mångåriga kampanj om att Bo i Nyköping.

Kommunen har   precis dragit igång sin vårkampanj i Stockholms tunnelbana, där bland   annat hunden Abby figurerar.

Nytt för i år är också att kommunen kör igång en serie filmer där man får följa hur Abby ser på kommunen ur sitt perspektiv.

Upprinnelsen   till kampanjen ligger i Berghs så kallade 25K-projekt, där en   avgångsklass inom Interactive Communication-utbildningen har levererat   25 000 idéer till 10 utvalda företag/organisationer.

– Vi tyckte  att det var en höjdare att filma Nyköping ur hundens  Abbes perspektiv,  säger Lars Rystadius på Brandreality, vilka ihop med  kommunen är  uppdragsgivare till 25K-projektet.

Berghs-studenterna valde att spendera en helg med Abby och haka på allt som hunden gillade att göra.

Studenterna har själva gett följande kommentar till idén:
"Eftersom Abby är den röda tråden i årets Bo i Nyköping-kampanj  kändes  det naturligt att låta henne fortsätta med att visa upp  Nyköping. Vi  hoppas att ni genom dessa små korta filmer ska få en  större inblick i  Nyköpings alla kvaliteteter i vardagen i Nyköpings."

Arbetsgrupp:
Uppdragsgivare:
Palaemona Mörner, kommunikationschef i Nyköping och Lars Rystadius och Anna Romson från Brandreality.

Berghs 25K:
Filmerna är framtagna av: Christian Peck, Robin Lidbom, Carl Cavallius, Philip Bratt & Fredrick Lewandowski - studenter i Interactive Communication-klassen på Berghs School of Communication.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Berghs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.