Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Berghs-elever omvandlar rörelseenergi vid Citykorsning

Publicerad: 21 Maj 2012, 07:36

Arbetsgruppen bakom rörelseenergikampanjen Stockholmspulsen.

Foto: Berghs.

Berghs-elever har inlett kampanjen Stockholmspulsen med fastighetsbolaget Hufvudstaden. Kampanjen går ut på att med hjälp av rörelseenergiplattor dra igång konserten Powered by Stockholmspulsen. Kampanjen är en del av Berghs slututställning, vilket även gäller The Power of Paper samt Adecco-stipendierna.


Ämnen i artikeln:

BerghsSveriges Tidskrifter

Berghs slututställning visas den 24-27 maj, men redan nu berättar reklamskolan vad besökarna kommer att få se.

En  av kampanjerna som utmärker sig går ut på att använda rörelseenergi som  alstras vid korsningen Sveavägen/Kungsgatan då människorna rör sig i  området. Här utnyttjar Berghs-eleverna rörelseenergiplattor i samarbete  med fastighetsbolaget Hufvudstaden.

Energin ska bland annat  användas för att hålla i en konsert - Powered by Stockholmspulsen – samt  en rad andra events. Konsertens längd styrs av hur mycket energi som  alstras under en månad:
– Vi vill att alla som rör sig i  korsningen ska se hur just deras insatser spelar stor roll. På  Adiadashusets vägg visar man hur lång konserten är just nu och hur varje  steg registreras. Det är viktigt att alla ska känna sig delaktiga och  att de bidrar till eventet, säger Viktoria Larsson, pr-ansvarig för  Berghs-gruppen i en kommentar.

Gruppen som arbetat med kampanjen är: Jonas Jonsander, Strategisk  projektledare/Digital Planner, Ulrika Dagérus, Strategisk  projektledare/Planner,

Viktoria Larsson, PR ansvarig, Beata Mollberg Fagring, Produktionsledare, Rikard Beskow, Copywriter, Michal Sitkiewicz, AD

Berghs har även inlett ett  samarbete med Sveriges Tidskrifter kring projektet The Power of Paper.  Projektet går ut på att återupptäcka kraften i tidskriftmediets  pappersannonser.

Här har studenterna tagit fram en lösning som innebär  att man lyfter fram belönade digitala kampanjer till pappersannonser:
–  Denna målgrupp är nog den mest kräsna man kan tänka sig. För att lyckas  få igenom ett budskap till landets ledande reklambyråer så gäller det  att ha en kreativ höjd och ett tydligt budskap med det man gör, säger  Emma Karlsson, projektledare för arbetsgruppen.

Arbetsgruppen består av: Anna Sandhal - Produktionsledare, Emma Karlsson - Projektledare, Erik Uvhagen - Copywriter, Martin Steen - Digital AD, Sandra Wigfors - PR Strateg och Tomas Lilja - Planner

Ett tredje Berghs-projekt, som ingår i slututställningen, går ut på att premiera unga akademiker via LinkedIn.

Här har Berghsinlett ett samarbete med Adecco som går ut på att unga akademiker  ska registrera sitt CV och på sikt söka jobba via bemanningsbolaget.

Här  har man dragit igång något som kallas Adecoo-stipendiet, vilket går ut  på att unga akademiker kan söka ett stipendium på 1 000 kronor via  LinkedIn - enda kravet är att studenterna får ett godkännande att  CV:n har registrerats hos Adecco.

Som en ytterligare morot får de även tre jobbförslag direkt matchade mot CV:n:
–  Vi är ju själva studenter och vet att det är kärvt de sista dagarna i  månaden, jag som student hade gärna ansökt om stipendiet, säger Frida  Wadsby, digital planner i gruppen i en kommentar.

Arbetsgruppen består av:
Arman Darkahi - Planner, Charlotte Henriksson - Strategic project manager and PR, Emelie Sandahl - Production manager, Frida Wadsby - Digital planner, Kristofer Salsborn - Art director, Jenny Hedberg - Project manager och Madelinne Hemgren - Copywriter

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

BerghsSveriges Tidskrifter

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.