Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Berghs-elever ska hjälpa Ikea

Publicerad: 12 november 2012, 12:18

IKEA:s mjukisdjur.

Berghstävlingen Brand X är igång. I år är det Ikea Foundation som studenterna ska hitta lösningar för.


Ämnen i artikeln:

BerghsBerghs School of CommunicationIKEA

Idag fick studenterna inom Berghs samtliga heltidsutbildningar reda på att Ikea blir uppdragsgivare under Brand X. Tävlingen pågår under två veckor och studenterna tävlar i lag med mixade arbetsgrupper från de olika klasserna. I fokus står Ikea Foundation. Det är bolagets välgörenhetsprojekt som arbetar med tillsammans med UNICEF och Rädda Barnen.

För varje mjukdjur som Ikea säljer doneras tio kronor till barns utbildning. Sedan 2003 har drygt 47 miljoner euro donerats. Kampanjerna som Berghs-eleverna ska göra under de kommande två veckorna syftar till att visa på de positiva effekterna som välgörenhetsarbetet har.  
– Det känns verkligen roligt att få göra det här projektet med Ikea, som är ett av Sveriges och världens mest berömda varumärken.  Under senare år har flera av studenternas lösningar blivit verklighet och vår förhoppning är förstås att detta sker även i år. Att ämnet är brännande viktigt gör det hela ännu mer intressant, kommenterar Charlotta Rydholm, chef för Berghs heltidsutbildningar.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.