Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 4 december 2014, 14:50
181 elever på Berghs ska i ett samarbete med Naturskyddsföreningen ta fram kommunikationslösningar för att ”klimatmaxa”. Målet är att skapa kommunikation som ska göra Sverige till ett föregångsland och höja ambitionen i klimatarbetet.
Ämnen i artikeln:
NaturskyddsföreningenPå två veckor ska 181 Berghs-elever ta fram kommunikationslösningar för hur företag kan hitta lösningar som skapar värde både för klimatet och varumärken. Projektet är ett samarbete med Naturskyddsföreningen.
– Det ger en ny viktig aspekt på att klimatmaxa. Vi är spända på att se vilka lösningar studenterna tar fram och hur vi tillsammans lyckas kommunicera klimatomställningen som en spännande samhällsutveckling, säger Svante Axelsson, generalsekreterare för Naturskyddsföreningen, i ett pressmeddelande.
Några av de frågor som eleverna ska hitta svar på är hur fler ska välja att åka tåg, äta vegetariskt och hur cykeln ska bli ett självklart val för fler människor.
– Berghs utbildningar ska inspirera till hållbar kommunikation, dvs medveten kommunikation som kan göra skillnad långsiktigt för människan, företaget och omvärlden. Vi vill synliggöra kommunikationspotentialen i ett verkligt samhällsproblem, säger Camilla Wallander, vd Berghs School of Communication, i en kommentar.
Susanna Sköld
Ämnen i artikeln:
Naturskyddsföreningen