Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Berghs-elever tolkar framtidens J.Lindeberg

Publicerad: 4 maj 2012, 06:35

Elever från reklam- och designklasser på Berghs har fått uppgiften att tolka varumärket J.Lindeberg i framtidens butiksmiljö. 3 av 8 team var allra bäst och får visa konceptet varsin vecka i J.Lindebergs butik på Sankt Paulsgatan i Stockholm.


Ämnen i artikeln:

J.LindebergBerghs

– Vi är oerhört nöjda med det engagemang och kreativitet som eleverna  visat. J.Lindeberg har tolkats på flera nya och intressanta sätt som  går helt i linje med varumärkets värdegrund och retailverksamhet, säger Johan Lund, Retail Manager på J.Lindeberg i en kommentar.

De tre koncepten kallas The Spectacle, In the name of nature, has no name och The Modern Dandy.

Koncepten  handlar om alltifrån en manifestation för det vansinne som driver på  innvationsrikedomen och en hyllning av den skandinaviska naturen till  att lyfta fram bäraren av det välskräddade.

J.Lindeberg anser att  alla koncept på ett framgångsrikt sätt tillvaratagit företagets  värdeord: Fashion and Function och Scandinavian Heritage.

J.Lindeberg  har funnits sedan år 1997 och kombinerar mode- och sportkläder.

Företagets kollektioner säljs i 35 butiker världen över och återfinns  bland annat i Los Angeles, Köpenhamn och Stockholm, där även huvudkontoret ligger.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

J.LindebergBerghs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.