Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 15 april 2011, 10:25
Årets Titanägg går till Berghs School of Communication för kampanjen "Don´t tell Ashton".
I år delas Titanägget ut för tredje gången på Guldäggsgalan. Vinnaren i år blev Berghs School of Communication. Kampanjen "Don´t tell Ashton" vinner utmärkelsen med motivering:
"Titanägget ska lyfta fram lösningar som ruskat om konventionen och brutit ny mark på ett sätt som inte bara gynnar avsändaren utan även oss som bransch. Det är också det enda pris som inte nödvändigtvis måste delas ut.
I år delar juryn ut titanägget till en vinnare som är långt ifrån självklar, förväntad eller korrekt. Det är ett bidrag som inte checkar av de vanliga boxarna utan ritar sina egna, där varumärket väljer att kommunicera genom handling snarare än ord, och där idén är så enkel och insiktsfull att den lyckas lösa två problem samtidigt. "
Förra året vanns Titanägget av Dobermann.
Byrå: Berghs School of Communication Bidragsnamn: Don’t tell Ashton Uppdragsgivare: Berghs School of Communication Produktionsledare: Lina Appelgren IC, Kreatör: Maja Folgerö, Olle Isaksson, Jonas Åhlen, Dinny Zerge, Felippe Mont IC, Strateg: Johan Gerdin, Victoria Nyberg PR: Maria Sandberg, Sara Eriksson Kodning: Mikael Holm Uppdragsgivare ansvarig: Åsa Marklund
Frank Hollingworth (kategoriordförande), King,
Désirée Maurd, Prime PR,
Andreas Dahlqvist, DDB Stockholm,
Hanna Björk, Åkestam Holst,
Marita Kuntonen, Jung Relations,
Carl Fredrik Jannerfeldt, BBDO,
Robert Lund, Forsman & Bodenfors,
Mitte Blomqvist, Storåkers McCann,
Hans Sydow, Saatchi & Saatchi
Åsa Höistad Jonsgården, Eventum,
Jesper Eronn, Draftfcb
Christian Ström