Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Berghs gör Pride-kampanj

Publicerad: 7 Februari 2012, 10:58

Foto: Pressbild.

Studenter på Berhgs School of Communicaton har fått i uppdrag att göra kampanjen för Stockholm Pride 2012.


Inför Stockholm Pride 2012 inleder föreningen Stockholm Pride ett samarbete med Berghs School of Communication. En ihopsatt projektgrupp bestående av studenter från Berghs diplomutbildningar kommer ta fram en kampanj för sommarens Pride 2012. Kampanjen är en storsatsning, den är den största Stockholm Pride någonsin haft och den kommer ha ett nytt kommunikationsgrepp.

– Det känns verkligen intressant att samarbeta med studenter från Berghs, som är en av de bästa kommunikationsskolorna i världen. Studenterna har fått fria händer att skapa något nytänkande som skapar nyfikenhet för festivalen, säger Alf Kjeller, festivalchef för Stockholm Pride 2012.  Vår gemensamma målsättning är naturligtvis ett stort genomslag för festivalen.

– Att Pride valt att låta Berghsstudenter arbeta med deras kommunikativa utmaning som ett examensprojekt passar väl in i årets tema, "collaboration". Temat öppnar för kreativa lösningar där kommunikation integreras i olika kanaler i dialog med mottagarna. Att få se studenternas idéer realiseras är väldigt starkt, närmare verkligheten än så kan man inte komma, säger Camilla Wallander, vd på Berghs School of Communication.

Projektgruppen, som gör kampanjen som deras examensprojekt, består av Andreas Ekelund och Eva Wallmark (Art Directors), Sofia Hultman (Digital Director), Amanda Drotz (Projektledare), Jenny Karlsson och Rickard Beskow (Copywriters), Cornelia Röstlund och Björn Hermansson (Produktionsledare) och Emma Cornér (PR).

Erika Siljendal

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.