Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Berghs hjälper branschen med ansiktsminnet

Publicerad: 15 juni 2012, 13:27

Berghs- och Great Works-spelet Headsofcanes hjälper deltgarna att träna ansiktsminnet.

Foto: Headsofcannes.com

Berghs har tillsammans med Great Works dragit igång spelet Headsofcannes.com. Berghs har tagit ut 50 reklamprofiler och utmaningen går ut på att para ihop rätt namn med rätt bild.


Ämnen i artikeln:

BerghsGreat Works

– Eftersom ingen vill göra bort sig genom att säga fel namn på en viktig  CD eller ECD kan man träna upp sitt ansikts- och namnminne, säger  Berghs-eleven Rickard Beskow i en kommentar.

Han representerar 1 av de 7 studenter som har tagit fram spelet.  Berghs ger också exempel på bra inledningsfraser utifrån personens  bakgrund och fritidsintressen.

Great Works föll för idén och har utvecklat HeadsofCannes ihop med Berghs-eleverna.

De sju Berghs-eleverna ska själva befinna sig i Cannes och det var lite utifrån detta som idén kom upp:
– Vi behövde alla en hjälpande hand när  det kommer till nätverkande och förhoppningen är att sidan kan hjälpa  fler som är i vår sits, säger Rickard Beskow i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

BerghsGreat Works

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.