Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Berghs och Prime startar kreatörstävling för studenter

Publicerad: 30 november 2012, 09:40

Berghs och Prime startar kommunikationstävlingen Prime Lab Creative Awards som riktar sig till studenter på kreativa utbildningar.


Ämnen i artikeln:

Berghs School of CommunicationPrime

Tanken bakom initiativet är att skapa en motsvarighet till det  uppsatsstipendium inom marknadskommunikation som Prime har delat ut  under ett antal år, där studenter tävlar med sin C- eller D-uppsats.

De ser ett behov av en ny typ av kreatör med fokus på innehåll som kan  skapa starka, kanaloberoende koncept. De menar att detta syntes tydligt i  årets Cannes Lions, där i princip alla vinnande bidrag byggde på just  detta.

– Det finns uppenbart en större efterfrågan på att förstå omvärlden för  att kunna utforma relevanta budskap, men också agera självständigt  gentemot kommunikationskanaler för att skapa omvälvande kommunikation.  Det ger ett behov för en ny typ av kreatör, säger Peter Lindgren,  creative director på Prime, i en kommentar.

Briefen kommer att presenteras den 12 december. Juryn kommer att bestå  av representanter från Berghs, Prime och kunden som är i centrum för  briefen. Det vinnande teamet vinner 25 000 kronor.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.